Portal społeczno-kulturalny regionu kępińskiego
Jarosława, Marka, Wiki 25 Kwietnia 2024, 12:38
Dziś 6°C
Jutro 14°C
Historia
5 Października, 2022

Historia: Historia linii kolejowej nr 307 Kępno-Rychtal-Namysłów – część 1

Od lat oprócz wieży kościelnej nad Rychtalem góruje jeszcze jedna wieża, to wieża wodna, która położona jest na terenie dawnej stacji kolejowej. Wieża ta choć od dawna nieużytkowana i nieco zapomniana wpisała się na stałe w krajobraz i codzienne życie mieszkańców Rychtala, stała się także niemym świadkiem historii samego miasteczka jak i linii kolejowej Kępno-Rychtal-Namysłów. W 2022 r. mija 111. rocznica oddania do użytku odcinka linii kolejowej Kępno-Rychtal oraz 110. rocznica uruchomienia odcinka Rychtal-Namysłów. Dziś, gdy torowiskiem od dawna włada przyroda, a budynki dworcowe zmieniły właścicieli, wypada mi jedynie przedstawić, przypomnieć i powspominać czasy świetności linii kolejowej Kępno-Rychtal-Namysłów oraz dworca kolejowego w Rychtalu...

Od dłuższego czasu państwo pruskie rozbudowywało sieć kolejową na swoich terenach, a szczególnie w bliskości granic z państwami sąsiednimi. Z położonego na południowo– zachodnim skraju miasteczka Rychtal w powiecie namysłowskim dojazd do stolicy powiatu odbywał się po bitych drogach, które nie były wówczas najlepszej jakości. Z tego też powodu budowniczowie przyszłych połączeń, wśród innych projektów wytrasowali linię, wychodzącą ze stacji w Kępnie w kierunku Rychtala.  

~ Maciej Oscenda - Rychtal

Więcej w nr 40 (1499) 2022 r. „Tygodnika Kępińskiego”

Komentarze

Pozostało znaków: 1000

Redakcja Tygodnika Kępińskiego nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez Internautów. Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy, naruszające normy prawne, obyczajowe lub niezgodne z zasadami współżycia społecznego będą usuwane.

Nikt nie dodał jeszcze komentarza.
Bądź pierwszy!