Portal społeczno-kulturalny regionu kępińskiego
Ilony, Jerzego, Wojciecha 23 Kwietnia 2024, 12:19
Dziś 6°C
Jutro 8°C
Powiat
4 Kwietnia, 2018

Powiat: Szansa na dofinansowanie inwestycji drogowych

Podczas ostatnich obrad Rady Powiatu Kępińskiego, które miały miejsce we wtorek, 27 marca 2018 r., sporo czasu poświęcono możliwościom finansowania powiatowych inwestycji drogowych.

Temat wywołała już na początku sesji radna Renata Ciemny, prosząc o nakreślenie aktualnej sytuacji przebudowy drogi powiatowej Mroczeń – Laski – Trzcinica – Buczek Wielki.

Sytuacja jest dynamiczna
W ubiegłym roku Powiat Kępiński złożył do wojewody dwa wnioski o dofinansowanie inwestycji drogowych w ramach programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na 2018 r. Jeden z nich, dotyczący właśnie przebudowy drogi powiatowej na odcinku Laski – Trzcinica, znalazł się na liście rankingowej na miejscu, które zapewniało przyznanie wnioskowanego wsparcia finansowego. Do dofinansowania nie zakwalifikował się natomiast remont ul. Dworcowej w Kępnie.
Niestety, zmniejszenie alokacji środków, przeznaczonych na dofinansowanie zadań realizowanych na drogach gminnych i powiatowych województwa wielkopolskiego, spowodowało, iż pierwotnie zakwalifikowana do wsparcia inwestycja również została odrzucona. Sytuacja nie zmieniła się pomimo pism odwoławczych skierowanych zarówno do wojewody, jak również do ministra budownictwa i infrastruktury, który zdecydował o zmniejszeniu środków.
Podczas wtorkowej sesji starosta kępiński Witold Jankowski poinformował jednak o pojawieniu się kolejnej możliwości uzyskania dofinansowania potrzebnych remontów.
- Sprawa jest niezwykle dynamiczna – zaznaczył starosta. – Dosłownie w ostatnich dniach (…) został ogłoszony przez wojewodę nowy program na przebudowę dróg gminnych i powiatowych w ramach dodatkowych środków, które decyzją premiera otrzymały wszystkie województwa w kraju.

Mogą liczyć na 60% dofinansowania
Łącznie na infrastrukturę drogową rząd w tym roku przeznaczy 1,3 mld zł, czyli o 500 mln więcej niż do tej pory było zaplanowane w budżecie. W Wielkopolsce będzie to ponad 40 mln zł. Jest to druga co do wielkości kwota przekazywana na województwa. Gminy i powiaty mogą starać się o dofinansowania w wysokości od 60% do 80% kwoty wnioskowanej, w zależności od wskaźników dochodów podatkowych na jednego mieszkańca gminy lub powiatu. Maksymalna kwota dofinansowania to 5 mln zł. Nabór wniosków trwa do 15 kwietnia br.
- Jak sobie państwo doskonale zdajecie sprawę, jeżeli nie ma się przygotowanych projektów, wszelkiej dokumentacji, łącznie z pozwoleniem na budowę, to do 15 kwietnia nie zrobi się nic – mówił W. Jankowski. - To jest bardzo krótki okres na zgromadzenie potrzebnej do złożenia wniosku dokumentacji czy pozwoleń – podkreślał. - W związku z powyższym wracamy do pierwotnego planu, czyli budowa drogi między Laskami a Trzcinicą i ulica Dworcowa w Kępnie, odcinek od ul. Solidarności do ul. Przemysłowej. Te dwa wnioski składamy do wojewody, aby na nowo zostały rozpatrzone.
Jak wyjaśnił, po dokonaniu obliczeń przez skarbnika powiatu Marcina Trojaka, wiadomo już, że ewentualne dofinansowanie, na jakie liczyć może Powiat Kępiński, wynosi 60% wartości inwestycji, na które złożone zostaną wnioski.

~ bem

Więcej w nr 14 (1269) 2018 r. „Tygodnika Kępińskiego”.

Komentarze

Pozostało znaków: 1000

Redakcja Tygodnika Kępińskiego nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez Internautów. Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy, naruszające normy prawne, obyczajowe lub niezgodne z zasadami współżycia społecznego będą usuwane.

~ 44
2018-04-05  /  22:40

Czemu jak robią ścieżki rowerowe to zamiast prawdziwe ścieżki to na siłę wciskają je na chodniki!!! Prosty przykład: ulica Osińska(jedzie się góra-dół), ścieżka Perzów-Turkowy(wąska) itp. Pożal się Boże!!! Róbcie ścieżki tam gdzie jest to możliwe, żeby było miejsce a nie na siłę zbudują chodnik a później stawiają znak informujący o drodze dla rowerów jak z pieszym nie idzie się minąć a co dopiero z drugim rowerem. I w końcu zrobiliby coś z ulicą Sienkiewicza i oddzieliliby wyraźnie ścieżki rowerowe i piesze bo teraz aktualnie wszyscy jeżdżą i chodzą po jednych i po drugich:) pozdrawiam