Kępno: Pociągiem z Kępna do Warszawy w 2 godziny
Dwa tygodnie temu na łamach „Tygodnika Kępińskiego” ukazał się tekst Hanny Schudy pod znamiennym tytułem „Jak Kępno wypadło z torów”. A może wróci ponownie na tory? Obecnie trwają prace, aby przywrócić likwidowane połączenia i to z dużo większymi prędkościami. Niedawno zakończyły się konsultacje przebiegu nowych linii kolejowych prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dzięki projektowi, gdzie pociągi mają poruszać się z prędkością 250 km/godz. Czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy (przez Kępno) skróci się do dwóch godzin.
Centralny Port Komunikacyjny to ułatwienie dla ludzi i potężny bodziec dla gospodarki. Oprócz nowego lotniska powstanie sieć nowych linii kolejowych. Podróż pociągiem skróci się nawet o połowę.
Zgodnie z założeniami projektu dokumentu „Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego” w terminie od 10 lutego do 10 marca br. odbyły się konsultacje dotyczące przebiegu linii kolejowej stanowiącej dojazd do projektowanego Centralnego Portu Lotniczego (CPL) i dalej do Warszawy. Zgodnie z tym planem jedna z linii kolejowych, tzw. szprycha będzie przebiegała przez Kępno. Projekt przewiduje, że z nowego lotniska (CPL) w Baranowie przez Sieradz, Kępno, Oleśnicę dojedziemy do Wrocławia i dalej do Jeleniej Góry, aż do granicy państwa w Lubawce.
Według tego planu jedna z koncepcji zakłada również uruchomienie stacji przystankowej w Kępnie. Studium lokalizacyjne dotyczy budowy sieci linii kolejowych, zapewniających komunikację z Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK). Studium lokalizacyjne dotyczy budowy sieci linii kolejowych zapewniających komunikację z CPK. Program zakłada budowę 1600 kilometrów nowych linii prowadzących z 10 kierunków do CPL i Warszawy. Każda z 10 kolejowych „szprych”, prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury. Jedna z nowo wybudowanych „szprych” na liniach nr 86 i 87 na odcinku Sieradz Północny – Wrocław Główny, jako kontynuacja przywołanego powyżej odcinka Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz, stworzą szybkie połączenie Warszawy i Łodzi z Wrocławiem i całym Dolnym Śląskiem. Umożliwią także uruchomienie komunikacji kolejowej do Kępna i Wieruszowa, tworząc atrakcyjne czasowo połączenia zarówno w kierunku wschodnim do Łodzi, CPK oraz Warszawy, jak i zachodnim do Wrocławia.
~ m
Więcej w nr 27 (1384) 2020 r. „Tygodnika Kępińskiego”.
Bądź pierwszy!